Sunday, July 5, 2015

Pomysł na szybki i prosty obiad, czyli tarta szpinakowa z czosnkiem i pomidorkami koktajlowymi




Latem, gdy temperatury są powyżej 20 stopni nie mam najmniejszej ochoty na ślęczenie godzinami w kuchni. Dlatego lubię szybkie i smaczne rozwiązania, a czas, który dzięki temu zaoszczędziłam wolę spędzić na zewnątrz i cieszyć się słońcem i piękną pogodą. Dlatego dzisiaj postanowiłam Wam zdradzić przepis na tartę szpinakową, którą ja i mój mężczyzna uwielbiamy. Mam nadzieję, że i Wam przypadnie ona  do gustu. Tarty u mnie królują i to nie tylko w formie deseru ale jak możecie przekonać się dzisiaj można je wykonać także na słono.

Tarta szpinakowa z czosnkiem i pomidorkami koktajlowymi.

Składniki:
a) Kruche ciasto:
20 dag mąki
Pół kostki margaryny typu Kasia
Jajko
Sól

b) Sos czosnkowy:
2 łyżki majonezu
2 łyżki śmietany lub jogurtu naturalnego
2 ząbki czosnku

c) Masa szpinakowa
2 łyżki masła
1 opakowanie szpinaku (ok. pół kg)
4 jajka
4 ząbki czosnku
2 łyżki śmietany 18%
Przyprawa uniwersalna
Sól
Pieprz
Chilli


A jak to zrobić?

1. Zaczynamy od przygotowania naszej bazy, czyli kruchego ciasta. 20 dag mąki, pół kostki roztopionego masła, jajko i sól zagniatamy  razem i rozkładamy na blachę do tarty. Pieczemy w temperaturze 220 stopni przez 15 minut. Później wyjmujemy ciasto z piekarnika i pozwalamy mu ostygnąć.

2.  W międzyczasie możemy przygotować sos czosnkowy, którym później smarujemy nasze danie. 2 łyżki majonezu łączymy z 2 łyżkami śmietany (bądź jogurtu naturalnego) i 2 przeciśniętymi przez praskę ząbkami czosnku. Wstawiamy do lodówki chociaż na pół godziny, czym dłużej tym lepiej, dzięki temu smaki połączą się ze sobą.

3. Teraz przyszła pora na naszą masę. 2 łyżki masła rozpuszczamy na patelni i przesmażamy szpinak, tak, żeby zmniejszył swoją objętość. Potem odstawiamy go do przestygnięcia. Do miski wbijamy 4 jajka, miksujemy. Po chwili dokładamy do nich 4 ząbki przeciśniętego czosnku, 2 łyżki śmietany i szpinak. Dodajemy przyprawę uniwersalną, sól, pieprz i odrobinę chilli, dobrze wszystko mieszamy. Przygotowaną masę wylewamy na nasze ciasto, a na wierzchu układamy pokrojone w ćwiartki pomidorki koktajlowe. Całość wstawiamy do dobrze nagrzanego piekarnika o temperaturze 200 stopni na 30-40 minut.





Smacznego!



Mam nadzieję, że przepis przypadł Wam do gustu i z niego skorzystacie! Dajcie znać czy Wy macie jakieś swoje sprawdzone, szybkie przepisy. Jestem bardzo ciekawa.

No comments:

Post a Comment